2024 DGS Kontenjanı ile Üniversitemize Yerleşen Adaylar

Üniversitemize Dikey Geçiş Sınavı ile yerleşen adaylar, 02-07 Ekim 2024 tarihleri arasında (07 Ekim 2024 tarihinde saat 23.59’a kadar)  elektronik kayıtlarını E-Devlet üzerinden https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresine girerek yapabilecektir. Elektronik kayıt yapan adayların, e-kayıt işlemlerinin başarıyla gerçekleştirildiğine dair yazıyı ekranda görmeleri gerekmektedir.

Üniversiteye E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıran öğrencilerin, Üniversiteye gelerek kayıt yaptırmalarına ve belge getirmelerine gerek yoktur.

E Devlet uygulamasından elektronik kayıt olamayan öğrenciler,

Zorunlu nedenlerle (liseden mezun olduğu halde E-Kayıt sisteminde mezun görünmeyenler, askerlikle ilgili sorunu olanlar, başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olanlar, vb) elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler, kesin kayıt için gerekli belgeleri hazırlayarak 02-09 Ekim 2024 tarihi mesai saatleri içerisinde, şahsen veya noterden vekaletname verecekleri kişiler aracılığıyla

Beytepe Yerleşkesi'nde eğitim görecek öğrenciler Beytepe Yerleşkesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na,

Sıhhiye Yerleşkesi'nde eğitim görecek öğrenciler Sıhhiye Yerleşkesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na

başvurmak suretiyle durumlarını belgeledikten sonra kayıtları yapılacaktır.

Belge talep edilmeyen ve online (E-Devlet) kaydını başarıyla gerçekleştiren öğrencilerden hiçbir belge (lise diploması, fotoğraf vb.) istenmemektedir.

Mezun aşamasında olup kayıt tarihleri arasında yükseköğretim kurumlarından mezun olamayan ve kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde edecek olan ön lisans öğrencileri bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla geçici kayıt yaptırabileceklerdir. Bu öğrencilerin 2024-2025 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı başlangıcına (12 Şubat 2025) kadar mezun olduklarını dair belgelerini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacak olup, belgelerini getirmeyenlerin geçici kayıtları silinecektir. Belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır

E-KAYIT YAPTIRAMAYAN ÖĞRENCİLER İÇİN İSTENİLEN BELGELER

Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı ve fotokopisi veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi (Başarı Belgesi, Mezuniyet Belgesi yerine geçmez.)

Önlisans Diploması aslı ve fotokopisi

Askerlikle ilgili sorunu olanlar, Askeralma Daire Başkanlığınca veya e-devletten alınacak kayıt yaptırmasında sakınca yoktur belgesi

Başka bir yükseköğretim kurumu Lisans programına kayıtlı olanlar diğer Üniversiteden ayrılma işlemini yaptıktan sonra Üniversitemize kayıt için gelebilirler (Bu adayların kayıt olmadan önce diğer yükseköğretim kurumundan kaydını sildirmesi ve ilgili üniversitenin de YÖKSİS Bilgi Sistemine kayıt silme bilgisini bildirmesi gerekmektedir.) (Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Genel Kurul Kararlarına göre bir öğrenci aynı anda iki lisans veya iki ön lisans programına devam edememektedir (açık öğretim ve uzaktan öğretim programları hariç).

Mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adaylar okullarından alacakları durumlarını gösteren onaylı belge (Geçici kayıt yapılacaktır)

ÖNEMLİ UYARILAR-BİLGİLER
 

    • Üniversitede kayıtta, eksik belgeyle yapılan başvurular kabul edilmeyecek ve kayıt yapılmayacaktır.
    • İlan edilen kayıt tarihleri dışında kayıt yapılmayacaktır
    • Üniversitemize kayıt olan öğrencilerimiz, ilerleyen günlerde kayıtlı oldukları bölümden öğrenci kimlik kartlarını alacaklardır.
    • Yönetmelikler, Yönergeler, Akademik Takvim, Duyurular vb. için Fakülte-Bölüm ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfalarını takip ediniz.
    • Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı ile Ortak Zorunlu Yabancı Dil Dersleri için; Yabancı Diller Yüksekokulu web sayfasını takip ediniz. //ydyo.hacettepe.edu.tr
    • Muafiyet ve Ders kayıt işlemleri için kayıt olduğunuz bölüm ile görüşebilirsiniz
    • Üniversite kayıtlarından sonra ŞİFRE İŞLEMLERİ (tıklayınız) sayfasından "BİLSİS Şifresi Alma İşlemleri" kılavuzunu inceleyerek öğrenci numaranız ve öğrenci bilgi sistemi şifreniz için işlemlerinizi yapabilirsiniz
    • @hacettepe.edu.tr uzantılı e-posta adresleriniz, kayıt işleminden 24 saat sonra Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından oluşturularak, ÖSYM Başkanlığından tarafımıza aktarılan e-posta adreslerinize iletilecektir.
    • Tarafına eposta ulaşmayan öğrencilerimiz https://portal.hacettepe.edu.tr adresinden "Kullanıcı Adımı Unuttum" , "Şifremi Unuttum" butonlarını kullanarak kurumsal E-posta adreslerini öğrenebilirler.