DGS İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ADAYLAR

Üniversitemize Dikey Geçiş Sınavı ile yerleşen adaylar, 11-15 Eylül 2025 tarihleri arasında (15 Eylül 2025 tarihinde saat 23.59’a kadar)  elektronik kayıtlarını E-Devlet üzerinden https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresine girerek yapabilecektir. Elektronik kayıt yapan adayların, e-kayıt işlemlerinin başarıyla gerçekleştirildiğine dair yazıyı ekranda görmeleri gerekmektedir.

Belge talep edilmeyen ve Üniversiteye E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıran öğrencilerin, Üniversiteye gelerek kayıt yaptırmalarına ve belge getirmelerine gerek yoktur.

E-Devlet uygulamasından elektronik kayıt olamayan öğrenciler,

Zorunlu nedenlerle (liseden mezun olduğu halde E-Kayıt sisteminde mezun görünmeyenler, askerlikle ilgili sorunu olanlar, başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olanlar, vb) elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler, kesin kayıt için gerekli belgeleri hazırlayarak 11-17 Eylül 2025 (Cumartesi-Pazar hariç) tarihi mesai saatleri içerisinde, şahsen veya noterden vekaletname verecekleri kişiler aracılığıyla
(Posta ile kayıt yapılmaz) eğitim görecekleri yerleşkelerdeki (Beytepe-Sıhhıye) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na başvurmak suretiyle durumlarını belgeledikten sonra kayıtlarını yaptıracaklardır.

 

E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT YAPTIRAMAYAN ADAYLARDAN KAYIT İÇİN İSTENİLEN BELGELER

Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı ve fotokopisi veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi (Başarı Belgesi Mezuniyet Belgesi yerine geçmez.)

Önlisans Diploması aslı ve fotokopisi

Askerlikle ilgili sorunu olanlar, Askeralma Daire Başkanlığınca veya e-devletten alınacak kayıt yaptırmasında sakınca yoktur belgesi

Başka bir yükseköğretim kurumu Lisans programına kayıtlı olanlar diğer Üniversiteden ayrılma işlemini yaptıktan sonra Üniversitemize kayıt için gelebilirler (Bu adayların kayıt olmadan önce diğer yükseköğretim kurumundan kaydını sildirmesi ve ilgili üniversitenin de YÖKSİS Bilgi Sistemine kayıt silme bilgisini bildirmesi gerekmektedir.) (Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Genel Kurul Kararlarına göre bir öğrenci aynı anda iki lisans veya iki ön lisans programına devam edememektedir (açık öğretim ve uzaktan öğretim programları hariç).

Mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adaylar okullarından alacakları durumlarını gösteren onaylı belge (Geçici kayıt yapılacaktır; bu durumda olup 11-17 Eylül 2025 tarihlerinde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır, öğrencilerin mezun olduklarına dair belgelerini 2025-2026 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı başlangıcına (11 Şubat 2026) kadar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ibraz etmeleri halinde asıl kayıtlar yapılacaktır yoksa geçici kayıtlar silinecektir.)

ÖNEMLİ BİLGİLER
 

    • Eksik belgeyle yapılan başvurular kabul edilmeyecek ve kayıt yapılmayacak olup, ilan edilen tarihler dışında kayıt yapılmayacaktır
    • Üniversitemize kayıt olan öğrencilerimiz, ilerleyen günlerde kayıtlı oldukları bölümden öğrenci kimlik kartlarını alacaklardır.
    • Zorunlu Hazırlık Sınıfı ve İsteğe Bağlı Hazırlık Programları ile Ortak Zorunlu Yabancı Dil Dersleri için ydyo.hacettepe.edu.tr
    • Temel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı (BEB 650) Dersi için bilisim.hacettepe.edu.tr/
    • Barınma olanakları hakkında detaylı bilgi için sksdb.hacettepe.edu.tr
    • İkinci üniversite katkı payı ödemesinin son günü 3 Ekim 2025
    • Ders Kayıt Tarihleri 17-19 Eylül 2025
    • Muafiyet ve Ders kayıt işlemleri için kayıt olduğunuz bölüm ile görüşebilirsiniz
    • Yönetmelikler, Yönergeler, Akademik Takvim, Duyurular vb. için Fakülte/Bölüm ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfalarını takip ediniz.
    • Aday Öğrenci Sayfası:  universitem.hacettepe.edu.tr/
    • Üniversite kayıtlarından sonra ŞİFRE İŞLEMLERİ (tıklayınız) sayfasından "BİLSİS Şifresi Alma İşlemleri" kılavuzunu inceleyerek öğrenci numaranız ve öğrenci bilgi sistemi şifreniz için işlemlerinizi yapabilirsiniz
    • @hacettepe.edu.tr uzantılı e-posta adresleriniz, kayıt işleminden sonra Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından oluşturularak, ÖSYM Başkanlığından tarafımıza aktarılan e-posta adreslerinize iletilecektir. Tarafına e-posta ulaşmayan öğrencilerimiz https://portal.hacettepe.edu.tr adresinden "Kullanıcı Adımı Unuttum" , "Şifremi Unuttum" butonlarını kullanarak kurumsal e-posta adreslerini öğrenebilirler. Öğrenci Bilgi Sisteminin üniversitemiz bilişim altyapısına entegrasyonu çalışmaları kapsamında diğer e-posta servis sağlayıcılarından kaynaklanan sorunların giderilebilmesi amacıyla öğrencilerimizin birinci e-postaları @hacettepe.edu.tr uzantılı e-posta adresleri geçerli olacak şekilde düzenleme yapılmıştır.

Sorularınız :geribildirim.hacettepe.edu.tr