2025 YKS İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ADAYLAR

Önemli !

  • Zorunlu Hazırlık Sınıfı için Yabancı Dil Muafiyet Sınavı ve Düzey Belirleme ile İsteğe Bağlı Hazırlık Programları için Düzey Belirleme Sınavı 9-12 Eylül 2025 Bkz. ydyo.hacettepe.edu.tr
  • Ortak Zorunlu Yabancı Dil Dersleri Muafiyet Sınavı başvuruları 16 Eylül 2025;  sınavı 22 Eylül 2025 Bkz. ydyo.hacettepe.edu.tr
  • Temel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı (BEB 650) Dersi Muafiyet Sınavı Başvuruları 15 Eylül 2025; sınavı 24 Eylül 2025 Bkz. bilisim.hacettepe.edu.tr/
  • ÜNİ101 Üniversite Yaşamına Giriş dersi 15-19 Eylül 2025  uni101.hacettepe.edu.tr
  • Barınma olanakları hakkında detaylı bilgi için sksdb.hacettepe.edu.tr
  • İkinci üniversite katkı payı ödemesinin son günü 3 Ekim 2025
  • Ders Kayıt Tarihleri (Tıp Fakültesi hariç) 17-19 Eylül 2025
  • Yönetmelikler, Yönergeler, Akademik Takvim, Duyurular vb. için Fakülte/Yüksekokul (Bölüm-Program) ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfalarını takip ediniz.
  • Aday Öğrenci Sayfası:  universitem.hacettepe.edu.tr/

 

 TÜM PROGRAMLAR

Üniversitemize yeni yerleşen adaylar e-Devlet uygulamasından elektronik kayıt (E-kayıt) yaptıracaklardır.

Üniversitemize yeni yerleşen adaylar E-Devlet üzerinden elektronik kayıtlarını, 1-3 Eylül 2025 tarihleri arasında https://turkiye.gov.tr web adresinde, “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altındaki “Üniversite E-Kayıt” seçeneğinden E-Devlet şifresiyle gerçekleştirebilecek ve kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkodlu çıktı da alabileceklerdir.

ÜNİVERSİTEYE E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİLERİN, ÜNİVERSİTEYE GELEREK KAYIT YAPTIRMALARINA VE BELGE GETİRMELERİNE GEREK YOKTUR.

 

E Devlet uygulamasından elektronik kayıt olamayan öğrenciler,

Zorunlu nedenlerle (liseden mezun olduğu halde E-Kayıt sisteminde mezun görünmeyenler, askerlikle ilgili sorunu olanlar, başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olanlar vb) elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler, kesin kayıt için gerekli belgeleri hazırlayarak; 1-5 Eylül 2025 tarihlerinde, şahsen veya noterden vekaletname verecekleri kişiler aracılığıyla (Posta ile kayıt yapılmaz) eğitim görecekleri yerleşkelerdeki (Beytepe-Sıhhıye) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na başvurmak suretiyle durumlarını belgeledikten sonra kayıtlarını yaptıracaklardır.

 

E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT YAPTIRAMAYAN ADAYLARDAN KAYIT İÇİN İSTENİLEN BELGELER

1.Liseden mezun olduğu halde e-kayıt sisteminde mezun görünmeyen adaylar mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi ve fotokopisi (Başarı Belgesi, Mezuniyet Belgesi yerine geçmez.)

2.Askerlikle ilgili sorunu olanlar, Askeralma Daire Başkanlığınca veya e-devletten alınacak kayıt yaptırmasında sakınca yoktur belgesi

3.Başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olanlar diğer Üniversiteden ayrılma işlemini yaptıktan sonra Üniversitemize kayıt için gelebilirler (bir öğrenci aynı anda iki lisans veya iki ön lisans programına devam edememektedir açık öğretim ve uzaktan öğretim programları hariç)

(Bu adayların kayıt olmadan önce diğer yükseköğretim kurumundan kaydını sildirmesi ve ilgili üniversitenin de YÖKSİS Bilgi Sistemine kayıt silme bilgisini bildirmesi gerekmektedir.)

4. Kayıt tarihinde mezun olamayan öğrenciler; ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarından mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adaylar okullarından alacakları durumlarını gösteren onaylı belge (Geçici kayıt yapılacaktır; bu durumda olup 1-5 Eylül 2025 tarihlerinde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır, öğrencilerin mezun olduklarına dair belgelerini 31 Aralık 2025, Açık Öğretim Liseleri ise 30 Ocak 2026 tarihine kadar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ibraz etmeleri halinde asıl kayıtlar yapılacaktır yoksa geçici kayıtlar silinecektir.)

 

ÖNEMLİ BİLGİLER

Üniversitede kayıtta, eksik belgeyle yapılan başvurular kabul edilmeyecek ve kayıt yapılmayacak olup, ilan edilen kayıt tarihleri dışında kayıt yapılmayacaktır.

Öğrenci kimlik kartlarınızı ilerleyen günlerde kayıtlı olduğunuz bölümden/programdan alabilirsiniz.

Üniversite kayıtlarından sonra ŞİFRE İŞLEMLERİ (tıklayınız) sayfasından "BİLSİS Şifresi Alma İşlemleri" kılavuzunu inceleyerek öğrenci numaranız ve öğrenci bilgi sistemi şifreniz için işlemlerinizi yapabilirsiniz

@hacettepe.edu.tr uzantılı e-posta adresleriniz, kayıt işleminden sonra Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından oluşturularak, ÖSYM Başkanlığından tarafımıza aktarılan e-posta adreslerinize iletilecektir. Tarafına e-posta ulaşmayan öğrencilerimiz https://portal.hacettepe.edu.tr adresinden "Kullanıcı Adımı Unuttum" , "Şifremi Unuttum" butonlarını kullanarak kurumsal e-posta adreslerini öğrenebilirler. Öğrenci Bilgi Sisteminin üniversitemiz bilişim altyapısına entegrasyonu çalışmaları kapsamında diğer e-posta servis sağlayıcılarından kaynaklanan sorunların giderilebilmesi amacıyla öğrencilerimizin birinci e-postaları @hacettepe.edu.tr uzantılı e-posta adresleri geçerli olacak şekilde düzenleme yapılmıştır.

 

Sorularınız : geribildirim.hacettepe.edu.tr